Chifteluțe de cartofi cu usturoi și verdeață. Sunt delicioase, pot fi preparate pentru toate gusturile, coapte sau prăjite

Chiftelutele de cartofi sunt foarte gustoase si satioase, astfel vei putea manca in perioada postului, dar si in orice alta perioada, o mancare sanatoasa si gustoasa. Iata de ce ai nevoie:

Ingrediente:

7 cartofi fierţi şi ulterior răzuiţi, 2 morcovi fierti si răzuiţi, 1 legatura ceapa verde, o legătură de pătrunjel sau marar, tocat mărunt, sare si piper după gust, un varf de cimbru uscat(optional), 3 căţei de usturoi răzuiţi, 50 g pesmet, ulei pentru prajit.

Mod de preparare:

Cartofii si morcovii se pun la fiert cu tot cu coajă si după ce au fiert se lasă la răcit. După ce s-au răcit se decojesc şi se dau prin răzătoarea mică. Intr-un bol se amestecă compozitia de cartof si morcov cu mărarul tocat mărunt si ceapa verde tocata marunt, se adaugă sare si piper după gust, 4 linguri de pesmet, usturoiul răzuit sau pisat, cimbrul. Se omogenizează bine ingredientele si se formează chifteluţele. Le puteti face plate, sau le puteti forma cu lingura. Dacă doriti le mai puteti trece incă o dată prin pesmet.

Se pun la prăjit într-o tigaie încinsă cu puţin ulei si se intorc cu grija până se rumenesc pe ambele părţi, apoi se scot pe un servetel de bucătărie să se absoarbă uleiul in exces.

O variantă sănătoasă ar fi să puneti chifteluţele la cuptor pentru a evita prăjirea lor în ulei dar vor iesi putin mai tari si uscate.

Vezi si reteta pentru ciupercute cu spanac si legume:

Ciupercuțe umplute cu spanac și legume, un preparat foarte sănătos pentru post

Pentru ca toata lumea are impresia ca in perioada postului suntem constransi din punctul de vedere al mancarii, toti trebuie sa afle ca acesta este doar un mit. In realitate variantele de mancare de post sunt infinite, iar combinatiile care exista ne surprind zi de zi in mod cat se poate de placut. Astazi te voi invata cum sa prepari o reteta simpla, dar foarte sanatoasa de ciuperci umplute cu spanac. Te-ai gandit pana acum la acest preparat? Iata cum se prepara:

Ingrediente:500 gram ciuperci champignon (mici sau medii) brune, 400 g spanac, 1 praz, 7 căței de usturoi, mărunțiți, 1 ceapa, 1 ardei rosu kapia, sare și piper după gust

Mod de preparare:

După ce ai curățat bine ciupercile, așază pălăriile cu lamelele în sus în tava pe care o vei băga la cuptor. Picură un pic de ulei de măsline peste ele. încălzește cuptorul la 150 de grade.

Fierbe spanacul 10-15 minute sau până se înmoaie, apoi lasă-l la scurs. După ce s-a scurs bine, mărunțește-l și amestecă în el usturoiul, prazul tocat, codițele ciupercilor tocate si ardeiul tocat cubulete mici si ceapa. Coditele, ardeiul si ceapa se calesc intr-o tigaie cu putin ulei in prealabil. Se asezonează după gust. Amestecă bine până se formează o compoziție bine închegată apoi, cu o lingură, umple fiecare pălărie de ciupercă. Dă la cuptor pentru 20-30 de minute.

Servește-le calde, sunt delicioase! Pofta buna!

Trebuie sa stii ca, bogat in substante nutritive, spanacul ofera aproape jumatate din necesarul zilnic de vitamina A, doar prin consumul unei cesti.

In plus, spanacul ofera 14% din necesarul zilnic de vitamina C, pentru o stare optima de sanatate. Prin consumul de spanac, o persoana poate acumula si fier, calciu, acid folic, vitamina K si fibre.

Incearca sa introduci spanacul, aceasta leguma sanatoasa cat mai mult in alimentatia ta, merita!

sursa

<
Loading...