Daca e iarna sau daca pur si simplu nu ai o piata din care sa te aprovizionezi cu produse de sezon, cel mai bine este sa cumperi produse congelate. Asta te sfatuiesc expertii in nutritie dupa ce au facut mai multe studii.

Desi ai zice ca fructele si legumele aranjate frumos pe rafturile magazinelor sunt mult mai sanatoase decat cele congelate si inghesuite in pungi, adevarul este altul. Fructele si legumele congelate au un nivel mult mai mare de nutrienti decat cele “proaspete”, intrucat sunt congelate imediat dupa ce sunt culese.

Pe de alta parte, cele de pe rafturile magazinelor sunt culese inainte sa fie coapte (un minus din start la nutrienti), apoi transportate sute, mii de kilometri pana ajung la magazinele de langa tine. Acolo, mai stau cateva zile pe rafturi, pana sunt cumparate si consumate. In acest moment, nu au valoarea nutritiva pe care ar trebui sa o aiba. In plus, ca sa straluceasca pe rafturi si sa para proaspete, de cele mai multe ori sunt tratate cu substante chimice.

In prezent, gasesti absolut orice legume in varianta congelata, nu doar mazare, fasole verde si morcovi. Daca te plimbi printre rafturile de produse congelate, vei fi placut surprins sa vezi o gama foarte larga de produse.

Cum sa le gatesti?
Tehnicile de gatit depind de retete si de legume. Insa o singura regula ramane general-valabila: nu le fierbe. Daca le fierbi, vor fi hidratate in exces si vor deveni mult prea moi.

Mazarea, porumbul, fasolea verde si alte legume de dimensiuni mici au nevoie doar sa stea putin la aburi inainte sa fie mancate.

Legumele mai mari si usor crocante, cum sunt broccoli, sparanghel, pot fi sotate, gatite la gratar sau prajite.
In orice moment, orice leguma congelata poate fi gratinata, inclusa in retete de frittata sau transformata in supa crema.

 

Vezi aici mai multe despre cum sa gatesti legumele congelate.